HitDieta
niskokaloryczna dieta 1000 kcal jest dedykowana osobom borykającym się z nadmiarem kilogramów, który muszą szybko zwalczyć.
niskokaloryczna dieta 1200 kcal dedykowana jest osobom z nadwagą lub otyłością.
dieta 1500 kcal przeznaczona jest dla osób borykających się z problemem nadwagi lub otyłości.
dieta 2000 kcal jest dedykowana dla osób z normalną masą ciała, którą chcą utrzymać.
dieta 2500 kcal przeznaczona jest dla osób aktywnych fizycznie z normalną masą ciała.
opiera się na ograniczeniu do posiłków składających się z łatwo przyswajalnych węglowodanów.
dedykowana dla osób, które chcą ograniczyć jadłospis do posiłków pochodzenia roślinnego.

Porady

BMI (Body Mass Index)

BMI umożliwia ocenę stanu odżywienia, czyli dostarcza nam informacji o naszej masie ciała, czy jest w normie, czy mamy nadwagę lub otyłość, lub zbyt niską masę ciała.

Wzrost: (użyj suwaka poniżej lub wpisz)

Waga: (użyj suwaka poniżej lub wpisz)

Twoje BMI to:

Stan odżywienia BMI (kg/m2)
Niedożywienie < 18,5
Norma 18,5-24,9
Nadwaga 25,0-29,9
Otyłość ≥30
   I stopnia 30,0-34,9
   II stopnia 35,0-39,9
   III stopnia ≥40

Zasady zdrowego żywienia:

  • Regularne spożywanie posiłków – najlepiej spożywać 4-5 posiłków w ciągu dnia. Przerwy pomiędzy posiłkami nie powinny być dłuższe niż 3-4 godzin
  • Pierwszy posiłek - I śniadanie powinno być zjedzone w ciągu 1 godziny po przebudzeniu
  • Ostatni posiłek - kolacja powinna być zjedzona nie później niż 3 godziny przed zaśnięciem
  • Płyny – osoba dorosła powinna wypijać około 2 litrów płynów dziennie. Co najmniej połowę powinna stanowić woda, pozostałą część mogą stanowić inne płyny bezkaloryczne, takie jak: herbaty bez cukru (np. czarna, zielona, biała lub owocowe), ewentualnie kawa bez cukru
  • Nie podjadaj między posiłkami. Pamiętaj, że dostarczona do Twojego domu dieta zawiera odpowiednią podaż energii (kilokalorii) i jest ona dobrana tak, aby osiągnąć Twój założony cel – jeśli będziesz podjadał, ilość kalorii się zwiększy i efekt może być mniej widoczny lub nie będzie go w ogóle
  • Pamiętaj o dodatkowej aktywności fizycznej dostosowanej do Twoich możliwości, stanu zdrowia i indywidualnych preferencji – wybierz taką aktywność, którą będzie sprawiała Ci przyjemność

Zalecane spożycie energii podczas kuracji odchudzającej w zależności od aktualnej masy ciała (wg Klein S., Wadden T., 2002r.).

Aktualna masa ciała (kg) Energia (kcal/dobę)
70-90 1000-1200
91-114,9 1200-1500
115-134,9 1500-1800
135-159,9 1800-2000
>160 >2000


 

projekt i budowa serwisu - hgp.pl studio graficzne